Saturday, 13 February 2016

Detoks Hati / Keluarkan Toksin Daripada Badan Dengan DTX™ Complex

Hati merupakan organ homeostasis yang memainkan peranan penting dalam proses metabolisma dalam manusia. Hati mempunyai pelbagai fungsi termasuk menyimpan glikogen, mensintesis protein plasma, dan menyahtoksik dadah. Ia menghasilkan hempedu yang penting bagi penghadaman.Hati adalah organ unik yang mampu membina dirinya sendiri. Oleh itu organ hati boleh didermakan sebahagiannya, kerana ia mampu memperbaiki dan membina organnya semula.


Fungsi Hati Manusia.


1. Rembesan Hempedu
  • Cecair rembesan ini disimpan di dalam pundi hempedu untuk dikeluarkan apabila perlu ketika penghadaman.
  • Hempedu adalah perlu untuk pencernaan lemak; ia memecahkannya kepada lapisan yang lebih kecil (small globule)
  • Hempedu juga membantu dalam penyerapan vitamin larut lemak, A, D, E, K dan membantu mengasimilasikan kalsium
  • Hempedu juga menukarkan Beta Karotena kepada Vitamin A
2. Bertindak sebagai Detoksifikasi
  • Metabolisme protein dan penapaian bakteria makanan dalam usus menghasilkan ammonia yang didetoksifikasikan oleh hati.
  • Hati mengawal metabolism protein
  • Untuk detoksifikasikan ammonia, hati juga menggabungkan bahan-bahan toksik termasuk sisa metabolik, sisa racun serangga, dadah, alkohol, dan bahan kimia dengan bahan-bahan lain yang kurang toksik
  • Bahan-bahan ini kemudiannya dikumuhkan dari buah pinggang.
  • Oleh itu, dalam usaha untuk mempunyai fungsi hati yang betul, anda juga mesti mempunyai fungsi buah pinggang yang betul
3. Mengawal Paras Gula dalam Darah
  • Dengan menukarkan tiroksina – hormon tiroid, ke dalam bentu yang lebih aktif
  • Penukaran yang tidak mencukupi oleh hati boleh menyebabkan hipotiroidisme
  • Hati mewujudkan GTF (Faktor toleransi glukosa) dari kromium dan glutation
  • GTF diperlukan oleh insulin untuk mengawal paras gula dalam darah dengan betul
  • Gula yang berlebihan akan disimpan dalam badan sebagai glikogen, dan kemudian ditukar kembali kepada gula apabila diperlukan untuk tenaga
  • Hati juga memecahkan hormon seperti estrogen adrenalin dan insulin
4. Penting untuk metabolisme Lemak
  • Penting dalam sintesi asid lemak dari asid amino dan gula, iaitu ketika pengeluaran kolesterol, lipoprotein, dan phospolipid, dan ketika pengoksidaan lemak untuk menghasilkan tenaga.
  • Di mana, makanan berlebihan akan ditukarkan kepada lemak di dalam hati, yang kemudian diangkut ke tisu lemak badan untuk penyimpanan.

Rupa-rupanya banyak juga peranan hati ni kepada badan kita ye. Jadi, bagaimana cara untuk kita jaga hati kita dengan baik. Tambahan lagi dengan dunia sekarang yang penuh dengan pencemaran, penuh dengan racun. Hati kita terpaksa berkerja keras untuk meneutralkan balik sistem dalam badan kita. Kita juga perlu tahu apakah tanda-tanda fungsi hati kita sudah merosot.

Tanda-tanda fungsi hati merosot
  • Perut selalu kembung dan berangin.
  • Perut menjadi buncit
  • Lingkaran gelap pada mata
  • Bau mulut yang menyengat
  • Sering pedih ulu hati.
  • Masalah sembelit.
  • Sukar menurunkan berat badan.
  • Tekanan darah tinggi.
  • Mood tidak menentu, darah gemuruh dan sering rasa tertekan.
  • Penat yang berlebihan dan berlanjutan.
  • Berpeluh dengan berlebihan.
  • Kulit mudah berdarah atau mudah lebam walaupun tidak mengalami kecederaan yang teruk.
  • Kurang selera makan.
  • Mata menjadi kuning dan simptom-simptom jaundis yang lain termasuk kencing yang gelap dan najis yang pucat apabila sel-sel hati mulai rosak.
Berita gembira yang saya nak sampaikan ialah walaupun sel-sel hati sudah rosak dan berkurang tapi masih boleh dibaiki dan dibina semula. Ada beberapa langkah yang saya kongsi untuk mencuci hati dan mendapatkan semula organ yang sangat penting ini. Terdapat => 6 Langkah Detoks Hati Secara Semulajadi

Bagaimana cara untuk detoks hati/ keluarkan Toksin daripada badan dengan suplimen semulajadi, DTX Complex Shaklee.

DTX Complex Shaklee mengandungi ekstrak semulajadi bahan di bawah:

Biji ‘milk thistle
  • Digunakan di Eropah sejak 2000 tahun lagi
  • Merupakan bahan utama dalam DTX
  • Mengandungi ‘Silymarin’ yang berfungsi sebagai antioksida
Biji schizandra chinensis
  • Menghalang Toksin berada dalam badan
  • Menggalakkan protein sintesis yang mana ia menggalakkan pertumbuhan sel – sel baru
  • Mengandungi Antioksida
Cendawan Reishi
  • digunakan secara tradisional sejak 4000 tahun dahulu di China sebagai sumber antioksida
Dandelion
  • Kaya dengan Vitamin A, B, C, D dan zat besi
  • Mengandungi ‘Cynarin’ yang melancarkan pengaliran hempedu
Kunyit
  • Mengandungi ‘Curcumin’ yang berfungsi untuk mencegah barah hati & kesihatan pundi hempedu
Ekstrak artichoke
  • Mengandungi ‘Cynarin’yang melancarkan pengaliran hempedu sekaligus membantu mengekalkan aliran hempedu yang normal


Beberapa pakar perubatan mengatakan, kerosakan hati dapat dilihat dengan menggunakan CT scan. Namun, gangguan organ hati dapat dilihat dari bentuk fizikal seseorang.

Selain mengamalkan vitamin DTX Complex ini, gaya hidup seseorang perlu diubah. Pengarah Unit Perniagaan Penjagaan Kesihatan Pengguna Sanofi, James Wong, berkata membran sel hati boleh terjejas disebabkan gaya hidup kurang sihat seperti pengambilan makanan berminyak, minum arak, merokok, pengambilan terlalu banyak ubat atau jangkitan daripada virus tertentu.

Sekiranya anda sayangkan hati anda, bertindaklah dari sekarang. Sebarang kemusykilan dan sekiranya anda berminat untuk detoks hati anda dengan DTX complex, anda boleh hubungi saya segera. Pembelian secara online boleh dibuat terus dengan klik pada "ORDER SEKARANG"

DTX Complex

Hubungi saya:

sms/ whatsapp: 014-8444220
Instagram: two.one_syuhada
COD Area: Gambang - Taman Tas - Kuantan - Pekan


Penghantaran Melalui Pos Ke Seluruh Malaysia


6 Langkah Detoks Hati Secara Semulajadi

Jagalah hati jangan kau kotori
Jagalah hati lentera hidup ini

Jagalah hati jangan kau nodai

Jagalah hati cahaya Illahi


Bila hati kian bersih 
Pikiranpun akan jernih
Semangat hidup nan gigih
Prestasi mudah diraih

Namun bila hati keruh
Batin selalu gemuruh
Seakan di kejar musuh
Dengan Alloh kian jauh

Begitulah 3 rangkap dari lirik nasyid "Jagalah Hati"
Kita bukan saja perlu jaga hati nurani kita sahaja, malah yang paling penting kita perlu jaga organ HATI kita. Jadi, apakah langkah-langkah yang perlu kita buat untuk jaga organ HATI kita?

6 Langkah Detoks Hati Secara Semulajadi

1. Kurangkan makanan yang mengandungi banyak bahan kimia.

Ini mungkin agak sukar untuk dilakukan terutama dalam kehidupan yang serba sibuk dan tak ada masa untuk menyediakan makanan berkhasiat dan dengan lambakan restoran-restoran makanan segera yang harganya juga jauh lebih murah daripada hidangan nasi.

Mengambil makanan yang diproses secara berlebihan beerti meletakkan hati di tempat yang berisiko. Bahan-bahan yang digunakan untuk mengawet makanan menyebabkan hati perlu bekerja keras untuk mencucinya, malahan boleh menyebabkan penyakit berbahaya termasuk kanser.

Jadi, seboleh-bolehnya gantikan makanan ini dengan makanan yang sihat dan cuba masak sendiri di rumah. Kalau tidak mampu, kurangkan pengambilan makanan segera.

2. Minum jus sayuran mentah

Sayur-sayuran dan buah-buahan adalah kaya dengan serat dan boleh membantu untuk mencuci hati dengan berkesan. Namun, untuk makan pelbagai jenis sayuran atau buah-buahan dalam 1 masa adalah hampir mustahil. Makan sebiji epal pun dah rasa kenyang.

Penyelesaiannya ialah dengan mengisar beberapa jenis sayur dan dibuat minuman. Antara sayuran yang baik untuk detox hati ialah kubis, kubis bunga dan kubis brussels. Kalau nak tambah sayur-sayuran kegemaran yang lain juga tiada masalah.

Makanan yang tinggi dengan serat membantu sistem penghadaman yang sihat dan mempercepat pembuangan toksin dari badan. Pengamalan halia boleh membantu mengurangkan gas dalam usus dan melegakan kembung perut.

3. Tambahkan makanan yang tinggi potassium

Setiap hari, orang dewasa memerlukan 4,700mg potassium. Kemungkinan besar ramai yang tidak dapat keperluan potassium yang cukup setiap hari. Potassium yang cukup membantu mengawal tekanan darah, menurunkan kolesterol dan membantu dalam sistem kardiovaskular. Selain itu, potassium juga membantu detox hati.

Makanan yang mengandungi potassium yang tinggi:

Ubi keledek

Selain mempunyai kandungan potassium yang paling tinggi, iaitu 700mg dalam sebiji ubi keledek, ia juga kaya denagn serat dan beta-carotene.

Walaupun ubi keledek rasanya manis, namun ubi ini mempunyai indeks glisemik yang rendah, jadi tidak akan membebaskan gula mendadak ke dalam darah. Mempunyai hanya 131 kalori, ia juga kaya dengan vitamin B-6, vitamin C, vitamin D, magnesium dan zat besi.

Sos tomato

Sos tomato atau tomato puree dihasilkan dalam keadaan pekat, sebab itu mengandungi banyak potassium. 1 cawan sos tomato mengandungi 1065mg potassium, sementara 1 cawan buah tomato hanya mengandungi 400mg potassium sahaja. Bila membeli sos tomato atau tomato puri, pastikan pilih yang dibuat daripada tomato organik.

Bayam dan ubi bit

Selain kaya dengan antioksida, ubi bit mengandungi 1,300mg potassium untuk setiap cawan. Semenatara bayam pula mangenadungi 840mg postassium.Kalau nak buat jus sayuran tadi, bolehlah tambah ubi bit dan bayam sekali.

Pisang

Pisang pula mengandungi 470mg potassium, turut membantu proses penghadaman dan membuang toksin dan logam berat dari badan, sekaligus turut membantu membersihkan hati.

4. Detox usus dengan kopi

Penggemar kopi mesti tersenyum lebar kan? Rupanya kopi juga adalah salah 1 makanan yang membantu mereka yang mengalami masalah sembelit, mengurangkan rasa letih dan membantu dalam detox hati.

Namun, dikatakan proses ini dibantu oleh kopi organik yang meningkatkan pengaliran cecair hempedu, yang dapat membantu hati dan pundi hempedu. Glutathione, yang merupakan bahan pencuci yang kuat dihasilkan dan membantu mengeluarkan toksin yang berkumpul dalam badan.

5. Makanan tambahan milk thistle, dandelion dan kunyit.

Milk thistle

Ini adalah salah satu herba yang dikatakan raja detox, jadinya memang sangat bagus untuk detox hati. Milk thistle membantu membuang logam-logam berat,ubat-ubatan, pencemaran alam sekitar dan alkohol dari hati.

Selain itu, pesakit kanser yang mendapat rawatan kemoterapi atau radioterapi juga turut mendapat manfaat dengan mengurangkan kesan yang buruk kepada hati. Bahan aktif dalam herba ini yang dipanggil silymarin membantu menguatkan dinding sel hati dan turut membantu pembinaan sel-sel hati yang baru.

Dandelion

Dandelion adalah bunga yang senang ditemui di semak-semak dan biji benihnya berterbangan apabila ditiup angin.

Bunga dan akar tumbuhan ini rupanya terkandung banyak vitamin dan mineral. Bersifat diuretik secara semulajadi, membantu hati untuk menyingkirkan toksin dengan lebih cepat. Selain itu, ia turut membantu menguatkan sistem imun, mengawal gula dalam darah dan mengurangkan pedih ulu hati.

Kunyit

Kunyit adalah herba yang paling senang didapati dari dapur rumah sendiri. Khasiat kunyit ialah membantu mengurangkan sakit sendi, mengurangkan tekanan, membantu penghadaman, mengawal gula dalam darah dan membantu metabolisme dalam hati dan memperbaik tisu hati.

6. Suplemen semulajadi untuk detox
Supliment Shaklee ada 3 jenis detoks:

Detoks hati
Detoks Usus
Detoks Darah

Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya seperti maklumat di bawah.


Hubungi saya:

sms/ whatsapp: 014-8444220
Instagram: two.one_syuhada
COD Area: Gambang - Taman Tas - Kuantan - Pekan


Penghantaran Melalui Pos Ke Seluruh Malaysia

Khasiat NutriFeron : Kuatkan Sistem Imun Badan Supaya Tidak Mudah Dijangkiti Penyakit

Dunia sekarang penuh dengan "penyakit". Kenapa saya berpendapat begitu? Jika kita lihat di sekeliling kita, ada saja orang sakit. Tidak mengenal usia, baik muda mahupun tua. Kanak-kanak pun tidak terkecuali. Muda-muda lagi dah ada kencing manis, darah tinggi, gout dan macam-macam lagi lah. Yang paling kritikalnya, sudah ada yang menderita kanser. Kenapa ianya berlaku? Apakah punca penyebabnya? Semuanya kerana sistem pertahanan badan kita tidak kuat. Askar-askar kita lemah! Cara hidup dan cara pemakanan yang tidak sihat juga penyumbang besar untuk mendorong penyakit singgah ke badan kita.
Bila dah sakit, apa yang selalu kita buat? Semestinya kita akan mencari ubat. Ramai di antara kita yang mengambil 'pain killer' sebagai rawatan kecemasan yang mesti diambil jika mengalami kesakitan. Biasanya pening kepala, demam, selsema, bersin dan lain-lain. Sakit sikit terus telan pil tersebut. Kenapa? Tak sampai seminit, lega! 

Kita tidak mempedulikan lagi tentang apa bahan yang terkandung dalam pil tersebut, asalkan kita lega. Pernah tak anda kaji atau selidik apa bahan yang menyebabkan kesakitan kita terus baik. Semestinya bahan tersebut berunsur dadah atau bahan kimia. Sanggupkah kita mengambil langkah kurang bijak tersebut demi kesejahteraan sementara? 

Kini kita ada pilihan yang lebih baik untuk MENINGKATKAN SISTEM IMUN BADAN. Tidak mengandungi sebarang bahan kimia, malah dibuat daripada bahan-bahan semulajadi lagi.

Produk yang saya katakan tersebut ialah NutriFeron Shaklee.

Nutriferon merupakan salah satu produk istimewa keluaran Shaklee. Produk ini telah dipatenkan dan anda hanya akan jumpa produk ini di Shaklee saja. Salah satu kebaikan utama Nutriferon ialah untuk sistem imunisasi tubuh badan manusia.

Nutriferon dihasilkan dengan kombinasi tumbuh-tumbuhan semulajadi seperti biji labu, benih Plantago, bunga Japanese Honey Suckle dan bunga Safflower.
Nutriferon berfungsi untuk menguatkan sistem imun dengan menggalakkan penghasilan interferon semulajadi di dalam tubuh badan kita. Tahukah anda, bahawa sesetengah penyakit yang berkaitan dengan lemah sistem imun memerlukan interferon untuk dicucuk ke dalam tubuh badan. Walaubagaimanapun, interferon yang dicucuk ke dalam tubuh badan mungkin mempunyai kesan sampingan kepada tubuh badan.

Berbeza dengan Nutriferon ini, kandungan semulajadi di dalam setiap sachet dapat menggalakkan penghasilan interferon secara semulajadi tanpa memerlukan suntikan.

Kebaikan Nutriferon Shaklee

1. Kukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari 
  • Kajian menunjukkan interferon mampu meransang dan mempertingkatkan keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh untuk membunuh T-cells, B-cells & Makrofag 
  • Jadi ia dapat membantu:- 
    • Bantu sesiapa yang hadapi masalah tahap keimunan sering berkurang.
    • Sesuai untuk yang kerap selsema, kerap demam dan kerap jatuh sakit melebihi seminggu
    • Ibu menyusu yang mana anaknya kerap demam ataupun demam berpanjangan 
2. Bantu lawan kanser dan tumor otak 
  • Polisakariada yang terdapat dalam interferon semulajadi meransang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser.
  • Polisakarida juga membantu mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatan kemoterapi dijalankan bagi pesakit kanser. 
3. Melindungi dari Influenza, Selesema 
  • Membantu seimbangkan respon alergi terhadap persekitaran dan pencemaran udara, berkesan melindungi virus mikrob seperti selesema, alergi dan inflamasi dan influenza.
  • Jadi nutriferon sangat bagus untuk:- 
    • Bagus untuk immune booster pada keadaan ketika cuaca tidak menentu, jerebu dll 
    • Sangat sesuai untuk orang yang kerap dikelilingi orang ramai ataupun melancong, berada di luar negara dll 
4. Meringankan stress dan Kelesuan 
  • Rumusan nutriferon dapat ringankan rasa tidak sihat yang disebabkan oleh keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk 
5. Melambatkan penuaan 
  • Formula unik nutriferon semulajadi yang pertama di dunia sebenarnya dapat meransang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman dan menjadikan sel-sel kulit dan badan lebih sihat dan muda.

6. Mengurangkan infeksi pesakit hepatitis 
  • Keberkesanan kebaiakn nutriferon shaklee dalam memerangi dan mengurangkan infeksi juga meminimumkan ketidakselesaan akibat penyakit hepatitis B & C ini seperti kembung perut, rasa mual, muntah dll 
7. Membantu kesihatan wanita menopous menjadi lebih baik 
  • Gejala-gejala seperti hipertensi, tahap kolestrol yang tinggi, kitaran darah dalam tubuh dan masalah-masalah lain berkaitan menopous dapat diatasi dengan pengambilan nutriferon. 
8. Mengurangkan simptom-simptom ketika pra-haid dan sewaktu haid 
  • Mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin seperti kekejangan otot, sakit belakang, sakit payudara, jerawat, kegelisahan, insomnia dan perubahan emosi yang tidak terjangka.
9. Bantu dalam pemulihan penyakit;- 
  • Lepromatus (kusta)
  • Leishmaniasis (pelbagai penyakit yang disebabkan oleh jangkitan organisma yang dikenali sebagai protozoa)
  • Toxoplasmosis (penyakit yang disebabkan oleh parasit).
Apakah Simptom Kekurangan Interferon yang Terkandung dalam NutriFeron?
  • Badan lemah
  • Cepat atau mudah kena virus selsema, demam dan batuk, alergik, 
  • Mudah dijangkiti penyakit seperti hepatitis B dan C
  • Mudah kena kanser dan tumor. 
  • Ini adalah disebabkan oleh sistem imun yang lemah akibat daripada kekurangan nutrient yang mengalakkan penghasilan interferon secara semulajadi dalam badan kita
Siapa Yang Perlukan NutriFeron?
  1. Sesiapa sahaja yang berumur melebihi 12 tahun yang gaya hidupnya amat sibuk, tekanan gaya hidup menyebabkan sistem imun individu ini seringkali mengalami serangan yang berterusan.
  2. Individu yang ingin proaktif di dalam mengoptimumkan respons imun mereka terhadap iritasi alam sekitar dan juga pencemaran udara
  3. Individu yang ingin mengekalkan prestasi sistem imun mereka di tahap yang maksimum
  4. Individu yang berumur, yang sedemikian terdedah kepada kekurangan imuniti
  5. Individu yang diet mereka tidak optimum
  6. Individu yang sering tertekan/hidup dalam tekanan
  7. Individu yang gaya hidupnya tidak/kurang aktif
  8. Bayi yang menyusu susu ibu (ibu yang ambil)
  9. Kanak-kanak bawah 1 tahun-12 tahun boleh ambil mengikut dose yang disarankan (sedikit nutriferon anggaran hujung sudu kecil dan dicampur dengan air)
  10. Ibu menyusu boleh ambil, tetapi ibu hamil TIDAK boleh ambil NutriFeron
  11. Memang digalakkan ambil untuk mereka yang ada sakit autoimune (sekumpulan lebih daripada 100 jenis penyakit di mana sistem imun badan menyerang sel baik )
Kenapa Mesti Pilih Nutriferon Shaklee?
  1. Meningkatkan tahap interferon secara semulajadi – saintis telah mengenalpasti interferon sebagai satu faktor penting penyumbang kepada fungsi imun yang sihat. Nutriferon adalah satu-satunya supplemen tambahan di US yang meningkatkan pengeluaran interferon di dalam badansecara semulajadi yang dihasilkan oleh immunologist yang menjumpai interferon.
  2. Dihasilkan oleh individu yang menjumpai Interferon - Dr. Yasuhiko Kojima, imunologi dunia yang terkenal yang telah menemui interferon pada tahun 1954, telah melakukan penyelidikan berdedikasi selama empat puluh tahun untuk mencari sebatian semulajadi yang akan memberi rangsangan kepada pengeluaran interferon. Nutriferon daripada Shaklee adalah satu-satunya supplemen perlindungan di US.
  3. Penyelidikan selama 40 tahun – selepas 40 tahun melakukan ujian yang teliti dan melibatkan percubaan bertan-tan kandungan sebatian semulajadi dan herba, Dr. Kojima membangunkan campuran unik empat elemen berkuasa sayur-sayuran yang meningkatkan pengeluaran semulajadi interferon badan.
  4. Campuran interferon yang dipatenkan – elemen tumbuh-tumbuhan penggalak. NutriFeron mempunyai MACH, 1 campuran interferon daripada ekstrak tumbuhan yang telah dipatenkan formula ekslusifyang mengandungi ekstrak labu, ekstrak safflower, ekstrak benih Asian Plantain dan ekstrak bunga Japanese Honeysuckl
  5. Disokong oleh 4 kajian klinikal ke atas manusia- 4 kajian klinikal yang dikeluarkan mengesahkan kesihatan luarbiasa dan sokongan imunisasi hasil manfaat daripada campuran ekstrak proprietari yang ditemui di NutriFeron.
  6. Formula eksklusif dilindungi oleh tiga paten - Nutriferon disokong oleh tiga paten dan hanya boleh didapati melalui Shakee dan Independent Distributor Shaklee sahaja. Formula yang unik dan berpaten ini hanya eksklusif di Shaklee.
  7. Dibuat menepati piawaian kualiti yang terbaik – supplemen tambahan yang berkesan, NutriFeron telah melalui ujian sistematik yang ketat untuk keselamatan, kesucian, potensi, dan prestasinya.
Testimoni 1
Testimoni 2

Berminat untuk dapatkan NutriFeron Shaklee atau sebarang pertanyaan boleh segera hubungi saya. Untuk membuat belian terus secara online boleh klik "ORDER SEKARANG"

 NutriFeron Shaklee

sms/ whatsapp: 014-8444220
Fb Page: Pakarvitamin. Com
COD Area: Gambang - Taman Tas - Kuantan - Pekan

Penghantaran Menggunakan Poslaju Ke Seluruh Malaysia


Friday, 12 February 2016

JENIS-JENIS VITAMIN DAN FUNGSINYA

Vitamin ataupun suplimen (makanan tambahan) merupakan satu kaedah untuk mencukupkan keperluan zat harian selain daripada makanan yang di makan setiap hari sebagai pencegahan kepada penyakit , letih lesu dan masalah kesihatan apabila usia meningkat tua.


Kebanyakan daripada kita tidak mengamalkan makanan seimbang, berzat dan dalam jumlah yang mencukupi untuk keperluan tubuh badan. Badan menjadi lemah lesu, kurang bertenaga dan berpenyakit menjadi masalah kepada kesihatan jika kekurangan zat dan vitamin berterusan.



Untuk memperoleh vitamin, seseorang itu dinasihatkan memakan pelbagai jenis makanan termasuklah buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin. Pengambilan vitamin yang cukup dalam badan dapat membantu dalam menjaga kesihatan tubuh badan sama ada fizikal mahupun dalaman. Jom ketahui jenis dan kebaikan vitamin serta mineral buat tubuh badan yang sihat dan lebih kuat seperti zaman muda.




VITAMIN A


Merupakan salah satu daripada keluarga vitamin larut lemak. 

Fungsi:

  • membantu tumbesaran, 
  • kesihatan gigi
  • Kaya dengan antioksidan yang menguatkan daya tahan imun sistem tubuh badan,
  • memperbaiki masalah penglihatan, 
  • mengurangkan risiko penyakit jantung 
  • melambatkan penuaan kulit.
  • Ia membantu memelihara kulit yang sihat 
  • mencegah lapisan mulut, hidung, tekak, paru-paru, penghadaman dan salur kencing dari dijangkiti kuman

Kandungan vitamin ini boleh didapati dalam sayuran seperti bayam dan kangkung, buah-buahan, hati, susu, mentega dan telur.



VITAMIN B



Terdiri daripada 8 jenis iaitu B1 (Tiamin), B2 (Riboflavin), B3 (Niasin), B5 (Pantothenic Acid), B6 (Pyridoxine), B7 (Biotin), B9 (Folat) dan B12 (Kobalamin). Vitamin B kompleks ini berperanan penting dalam menjaga kesihatan. 



Fungsi:
  • menjaga sistem penghadaman, 
  • menyerap nutrien 
  • sistem saraf. 
  • mengimbangkan metabolisme, 
  • menguatkan otot
  • minda yang lebih tajam serta lebih peka. 
  • Penting untuk wanita muda mengambil vitamin B9 (asid folik) yang memastikan kesihatan sel darah merah
  • menghindarkan diri dari penyakit kanser dan masalah kecacatan pada kehamilan.
Sumber vitamin B boleh diperoleh daripada sayuran seperti lobak merah, daging, ayam, ikan, kekacang dan bijirin termasuk gandum.

VITAMIN C

Fungsi:
  • Antioksidan yang bermanfaat bagi pertumbuhan dan penggantian tisu, pembentukan kolagen serta membantu gusi sihat. 
  • meningkatkan daya tahan imun sistem tubuh
  • mengelakkan dari penyakit jantung, masalah pranatal, dan penyakit mata.
  • meningkatkan penyerapan zat besi, 
  • mencegah pembekuan darah
  • mempercepat proses penyembuhan luka.
  • menghilangkan masalah kedutan pada wajah.
  • Ia dikenali sebagai satu vitamin yang kuat dalam memerangi demam dan selesema. 
Ia terkandung dalam buah-buahan termasuk buah beri dan sayuran hijau seperti asparagus dan bayam.

VITAMIN D

Fungsi:
  • Diperlukan bagi merangsang tumbesaran tulang dan gigi yang sihat. 
  • Dapat mencegah otot menjadi lemah.  Ia juga amat istimewa kerana terbentuk daripada tindak balas cahaya matahari pada kulit.
  • Menurut doktor, Vitamin D boleh mengurangkan risiko penyakit kanser sebanyak 50% dan ia boleh mengelakkan dari penyakit kanser ovari dan diabetes. 
  • Membantu dalam memberikan penyerapan kalsium dengan lebih cepat dan memainkan peranan penting dalam fungsi otot yang baik.
Antara makanan yang mengandungi vitamin D boleh didapati daripada hasil tenusu, telur, hati dan minyak ikan.

VITAMIN E

Fungsi:
  • Memperbaiki peredaran darah dan tisu
  • Mencegah dan menggalakkan kulit serta rambut yang sihat. 
  • Juga dipercayai dapat mencegah kanser dan penyakit katarak. 
Vitamin E mudah didapati dalam kekacang, ubi kentang, gandum dan rumpai laut.

VITAMIN K

Fungsi:
  • Amat bermanfaat kepada penghidap osteoporosis.
  • Dapat membaiki pertumbuhan tulang.
  • Membantu pembekuan darah.
  • Meningkatkan daya tahan jangkitan kepada kanak-kanak
  • Mencegah kanser.

Khasiat vitamin K boleh diperoleh daripada bijirin, sayuran seperti asparagus dan kubis bunga serta hati.

Untuk lagi cepat dan mudah anda dapatkan vitamin ataupun makanan tambahan yang selamat dan semulajadi, anda bolehlah dapatkan vitamin semulajadi Shaklee.

Berminat untuk dapatkan vitamin semulajadi Shaklee boleh hubungi saya. Sebarang pertanyaan boleh whatsapp ke 014-8444220


sms/ whatsapp: 014-8444220
Fb Page: Pakarvitamin. Com
COD Area: Gambang - Taman Tas - Kuantan - Pekan

Penghantaran Menggunakan Poslaju Ke Seluruh Malaysia


Thursday, 11 February 2016

Vivix Shaklee Antara Tips Berhenti Merokok

Bagaimana cara ataupun kaedah paling berkesan untuk berhenti MEROKOK?
Semestinya para isteri sangat rimas dengan suami yang kuat merokok. Jadi, apa yang patut isteri buat ye? Macam mana nak tolong encik suami ni.. Sebenarnya apa saja tindakan si isteri ia juga terserah kepada suami.. Walaupun si isteri sudah berbuih mulut menasihatkan suami, tapi kalau suami masih tak mahu berhenti merokok juga apakan daya.. Suami/ perokok sendiri mestilah ada kesedaran untuk berhenti merokok. Mesti ada keinginan untuk berhenti merokok. Ye, memang susah nak berhenti merokok. Siap menggigil satu badan kalau tak dapat rokok satu hari kan. Tapi, percayalah, jika anda ada niat untuk berhenti merokok, Allah akan permudahkan dan tunjukkan jalan.

Jom kita tonton video Berhenti Merokok Dengan Cepat Untuk Selama-lamanya.


Berhenti Merokok Dengan Cepat untuk Selama-Lamanya from iReach HD on Vimeo.

Tips Berhenti Merokok

1. Hebohkan kepada semua yang anda ingin berhenti merokok

  • Biarkan keluarga dan rakan-rakan tahu keputusan anda untuk berhenti merokok.
  • Dapatkan sokongan daripada mereka agar selalu mengingatkan anda tentang target anda berhenti merokok. 
  • Juga, yang paling penting, mintalah rakan dan keluarga untuk tidak merokok di depan anda dan tidak meninggalkan rokok di sekitar anda.
2. Tetapkan target masa
  • Tetapkan target waktu selama 2-3 minggu bermula saat anda mengambil keputusan untuk berhenti merokok. 
  • Cubalah untuk mengurangkan jumlah rokok yang anda hisap secara berperingkat - peringkat sehinggalah anda tiba ke tempoh masa yang anda sudah tetapkan, anda tidak lagi merokok pada ketika itu.
3. .Elakkan aktiviti-aktiviti yang membuat anda merokok
  • Contohnya, elakkan merokok ketika menonton televisyen, membaca surat khabar, melayari internet, memancing dan lain-lain aktiviti yang mana anda biasa lakukannya sambil merokok. Jika anda tidak kuat untuk melawan godaan, cubalah untuk mengunyah sesuatu makanan, minum susu, makan buah-buahan dan sayuran lebih banyak.
4. Carilah kesibukan
  • Sibukkan diri anda dengan perkara-perkara yang anda suka (contohnya seperti bersukan, berbasikal dll) terutamanya di peringkat awal percubaan anda berhenti merokok dan cubalah untuk tidak membiarkan diri anda merasa bosan sehingga terfikir untuk merokok.
5. Tidur lebih banyak
  • Cubalah untuk tidur lebih banyak dari kebiasaannya. Badan dan minda menjadi penat disebabkan usaha untuk berhenti merokok sehingga memerlukan rehat lebih banyak.
  • Anda juga digalakkan tidur pada waktu kebiasaan anda merokok.
6. Minum lebih banyak air
  • Air membantu dalam menghilangkan racun dari merokok yang telah terakumulasi dalam tubuh anda lebih cepat, sekaligus mengurangi keinginan anda untuk merokok.
7. Kunjungi tempat tanpa asap rokok
  • Cubalah untuk berada lebih lama di tempat larangan merokok, seperti perpustakaan, kedai buku, hospital, dll.
8. Jangan jatuh ke dalam “perangkap satu batang rokok
  • Cubalah untuk menahan godaan untuk merokok “hanya satu batang”. Hal ini untuk memastikan bahawa sekali sahaja anda merokok satu batang maka anda akan merosakkan usaha anda untuk berhenti merokok, karana 1 batang rokok yang berikutnya akan segera menyusul.
9. Cuba gunakan pengganti nikotin

10. Beri penghargaan untuk diri sendiri atas usaha keras anda
  • Hadiahkan diri anda sendiri untuk setiap hari tanpa rokok. Anda boleh membeli hadiah hasil daripada wang yang selalu anda belanjakan untuk membeli rokok.
  • Ataupun, simpan sahaja duit tersebut untuk dibuat tabung percutian.
11. Berfikiran positif
  • Jangan anda fikir berhenti merokok sebagai sebuah pengorbanan. Fikirlah bahawa anda akan dapat lebih banyak manfaat sekiranya tidak merokok.
12. Berhenti merokok – Mulai dari sekarang

Anda sudah membaca tips untuk berhenti merokok dan anda juga ada keinginan untuk melakukannya, kenapa tidak mulakan usaha anda dari sekarang.


Sekali lagi ini adalah pilihan anda …

Berhenti MEROKOK dengan VIVIX Shaklee

Bagaimana Vivix Shaklee memulihkan DNA seorang perokok tegar?

Secara ringkasnya, Vivix Shaklee bertindak dengan cara memulihkan semula struktur DNA dan seterusnya membantu menghasilkan sel-sel yang lebih sihat. Sel-sel yang telah rosak akan dibaiki. Jika anda seorang perokok yang mengidap kanser, vivix membantu membaiki sel-sel kanser ini dengan cara membaiki struktur DNA sel tersebut.


berhenti merokok dengan vivix shaklee

Bagaimana Vivix Shaklee membantu perokok tegar berhenti merokok?

Dengan pengambilan Vivix Shaklee selama 2 minggu secara berterusan, InshaAllah boleh berhenti merokok untuk selama-lamanya. Vivix Shaklee akan menyebabkan anda secara automatik tidak mahu merokok lagi sebab setiap kali anda merokok, rokok tersebut akan rasa pahit. Ini bermakna sel-sel badan anda sendiri akan menolak rokok secara automatik. Bukan itu sahaja, dengan pengambilan Vivix Shaklee, anda bukan sahaja boleh berhenti merokok, bahkan anda juga akan bertambah berseri dan nampak muda. Kenapa? Sebab Vivix Shaklee merupakan antioksidan yang sangat berkesan untuk membuatkan anda nampak 20 tahun lebih muda. Menarik kan???

Harga rokok

Setahu saya sekotak rokok premium 20 batang berharga RM17. Dah katanyer perokok tegar, sehari maybe sekotak kot. Kalau nak jimat, maybe boleh tahan 2 hari. Tu belum kira ada yang jenis suka mengepow rokok member kan.

RM 17 x 30 hari = RM510 sebulan (WOW!!!!)

RM 510 x 12 bulan = RM6120 setahun (WOWOWOWOW!!!!)

Testimoni 1
 ************

 Testimoni 2
***************

  Testimoni 3
   **************

Berminat untuk dapatkan VIVIX Shaklee/ sebarang pertanyaan boleh terus hubungi saya seperti maklumat di bawah. Konsultasi PERCUMA akan diberikan.

Untuk pembelian terus secara online boleh klik " ORDER SEKARANG"


 Set Henti Rokok Shaklee


sms/ whatsapp: 014-8444220
Fb Page: Pakarvitamin. Com
COD Area: Gambang - Taman Tas - Kuantan - Pekan

Penghantaran Menggunakan Poslaju Ke Seluruh Malaysia