Saturday, 3 December 2016

Tips Tingkatkan Tenaga Supaya Sentiasa Digelar SuperMak!

Ramai ibu-ibu di luar sana merungut kepenatan dengan tugasan harian yang mereka lakukan. Mahu ke tak, dah memang menjadi tanggungjawab mereka menguruskan rumahtangga, menguruskan makan pakai anak-anak dan suami. Tambahan lagi, bagi ibu-ibu yang bekerja. Mereka terpaksa menguruskan rumahtangga di rumah dan menyelesaikan juga kerja-kerja di pejabat.

Ada juga di kalangan ibu bekerja yang merungut kepenatan, badan menjadi letih lesu dan tidak bermaya dan ada juga yang bila pulang dari kerja memang dah tidak larat untuk buat apa-apa tugasan di rumah.

Bagaimana nak hasilkan kerja yang berkualiti kalau badan kita sentiasa lemah dan penat? Ada juga di kalangan ibu yang mengutamakan kerja dan tanggungjawab mereka tanpa mempedulikan kesihatan mereka yang makin terjejas. Tindakan seperti itu adalah tidak wajar sama sekali. Ibu mestilah bijak menguruskan tanggungjawab harian dan dalam masa yang sama perlu juga menitik beratkan kesihatan diri mereka.


Ketahui Punca Badan Lemah, Cepat Letih dan Cepat Mengantuk Serta Tips Mengatasinya.

  1. Tidak Mengambil Sarapan Pagi - sarapan pagi wajib diambil untuk bekalan tenaga kita sepanjang hari. Ambillah sekurang-kurangnya beberapa keping roti dan minumlah susu pada waktu pagi. Kalau nak lagi mudah, Goncang je ESP dalam guna shaker Shaklee tu. Sedap juga tau!
  2. Tidak Cukup Tenaga - Makan terlalu sedikit dengan alasan nak jaga badan juga menyebabkan anda lemah. Anda sepatutnya jaga badan dengan pengambilan makanan yang seimbang. Barulah keperluan tenaga yang diperlukan badan anda cukup untuk aktiviti seharian anda.
  3. Tidak Cukup Tidur - Setiap malam anda disarankan untuk tidur selama 7-8 jam. Jadikan tidur sebagai prioriti untuk mengembalikan tenaga anda.
  4. Terlalu Banyak Kafein - Kafein membantu anda segar dan meningkatkan kadar kosentrasi apabila anda mengambil dos yang tidak keterlaluan. Terlalu banyak kafein di dalam kopi akan menyebabkan kadar degupan jantung bertambah, tekanan darah meningkat dan ada kajian mengatakan terlalu banyak kafein akan menyebabkan anda menjadi lemah. Secara perlahan-lahan turunkan ketagihan anda terhadap kopi. Penurunan secara mendadak akan menyebabkan anda kembalikan ketagih dan menyebabkan anda bertambah lemah.
  5. Kurang Darah Merah (Anemia) - Kurang darah merah menyebabkan badan anda berasa lemah. Ketahui => 10 makanan penambah darah
  6. Tekanan Emosi - Tekanan emosi juga memberi kesan terhadap fizikal anda. Dalam keadaan tertekan, anda akan cepat berasa lemah, sakit kepala dan hilang selera makan.
  7. Dehidrasi - Mudah letih & penat  mungkin disebabkan kurangnya pengambilan air. PEngambilan air yang tidak mencukupi menyebabkan oksigen kurang dan menyebabkan anda rasa letih dan mengantuk. Anda seharusnya mengambil sekurang-kurangnya 3liter air setiap hari.
Cadangan Pengambilan Supliment Semulajadi bagi Mengatasi Masalah Cepat Letih Dan sentiasa Sihat Bertenaga.

  1. Energising Soy Protein (ESP)
  2. Vitamin C
  3. Vitalea
  4. B Complex
Siapa yang sesuai mengambil supliment seperti di atas?
  1. Sesuai untuk semua lelaki dan wanita yang mementingkan kesihatan yang menyeluruh termasuklah ibu mengandung, ibu menyusu, ibu berpantang, warga emas dan juga pelajar.
  2. Sesuai untuk individu yang cepat letih, lesu dan tidak bermaya.
  3. Sesuai untuk individu yang kerap demam dan mudah dijangkiti penyakit. Ketahui => Cara Kuatkan Sistem Imun Badan Supaya Tidak Mudah Dijangkiti Penyakit.
  4. Sesuai untuk individu yang mudah stress dan cepat mengatuk
  5. Sesuai untuk individu yang sangat sibuk dan mengamalkan pemakanan yang tidak seimbang.


Set Favourite Saya!!!

😍SSalah satu sebab saya jatuh cinta dengan produk Shaklee ni kerana… bila ambil supplement Shaklee n, Alhamdulillah, Bila bangun pagi… confirm badan akan rasa fresh dan bertenaga hingga ke petang.
Yelah kan, bukannya senang bila dah ada anak..nak uruskan kerja-kerja rumah lagi…Betul tak??
Disini saya kongsikan vitamin terbaik untuk pastikan badan sentiasa energetic everyday yang saya consume sehingga sekarang...
Vitamin wajib pilihan saya setiap hari ialah 

✔ESP
✔Alfalfa
✔Vitalea
✔Vita C
✔Ostematrix
✔Vita E
✔Omega…
Kalo kebetulan Ade bajet lebih,sy amik vivix jg..
Kalau korang juga nak tahu apa perbezaan lepas ambil Vitamin-vitamin nie..boleh cuba dan rasa sendiri…:)
Pasti korang akan terus jatuh cinta …

Sekiranya anda berminat untuk atasi masalah anda dengan segera, anda bolehlah dapatkan Set Tenaga ni dengan segera. Hubungi saya seperti di bawah. Nak lagi cepat anda boleh terus buat pembelian secara online dengan hanya klik pada butang "Order Sekarang"

 Set Tambah Darah
Hubungi saya:

sms/ whatsapp: 014-8444220
Fb Page: Pakarvitamin. Com
COD Area: Gambang - Taman Tas - Kuantan - Pekan


Penghantaran Menggunakan Poslaju Ke Seluruh Negara

No comments :

Post a Comment