Sunday, 5 June 2016

Tips Turunkan Berat Badan Dengan Cara Detoks Shaklee

" Macam-macam produk dah saya cuba, tak juga kurus-kurus!"
"Stresslah kalau asyik macam ni!"

"Badan makin mengembang, baju-baju semua dah tak muat lagi!"
"Sedih tau..."


Luahan hati seorang yang mempunyai masalah berat badan yang berlebihan.

Agak-agak, kenapa ya seseorang tu susah nak turunkan berat badan? Apakah penyebabnya ya?



Ini persoalan biasa yang kita dengar, terutama sekali di kalangan kaum hawa. Kalau kurus pun, lepas tu berat badan naik balik, lebih berat dari sebelumnya. Inilah yang dikatakan YO-YO EFFECT. Kenapa jadi macam tu? Haaa... Ni adalah disebabkan oleh diet pemakanan yang tidak betul. Ada juga yang langsung tidak menyentuh makanan. Itu salah sama sekali!

Penyebab utama kenapa berat badan susah nak turun ialah TOKSIN!

Kandungan toksin makin tinggi/pekat. Badan kita akan terus menyimpan/membina lemak untuk menjadikan organ dalam tubuh kita ‘kebal toksin’. Sebab tu berat kita naik secara mendadak.

Otot rosak. Apabila kita tidak makan, kita telah merisikokan otot kita dan merosakkan otot kita. Otot sangat penting untuk memastikan pembakaran lemak dalam tubuh berlaku dengan efisyen dan meningkatkan metabolisme. Sekiranya otot rosak, lemak tidak dapat dibakar dan ditukarkan kepada tenaga. Kesannya, lemak terkumpul dan terjadilah kegemukan. 

Sekiranya dah berpuluh tahun kita gemuk, jangan lah sesekali cuba kurus dalam sebulan ataupun dalam masa yang singkat. Itu sangat bahaya. Jangan hanya bergantung pada penggunaan produk. Kita juga perlukan senaman ataupun aktiviti fizikal yang cukup.




TURUNKAN BERAT BADAN DENGAN CARA DETOKS SHAKLEE

Kenapa kita perlu turunkan berat badan dengan cara detoks ya? Kurangkan berat badan dengan cara detoks adalah lebih baik kerana kita bukannya berlapar, tetapi membekalkan nutrien yang diperlukan oleh tubuh secukupnya disamping menyingkirkan toksin. Jadi sistem badan kita dipulihkan kembali dan fungsi sistem penyingkiran badan dapat berlaku pada tahap optimum!

Apa itu detox?

Detox ialah satu proses penghadaman untuk membuangkan toxic dalam badan. Perlu ke pembuangan toxic ini dalam menurunkan berat badan? Ya perlu!

Sebenarnya ia sangat berkait rapat dengan proses penurunan berat badan, dan bukan semata-mata ingin diet mengurangkan pengambilan makanan, tetapi tidak mempedulikan tentang detoksifikasi badan.

Percayalah, dengan detoks, anda bukan sahaja makin sihat, malah tabiat pemakanan dan gaya hidup juga bakal berubah.

Apabila kita bercerita tentang nak kurus, nak diet pasti kita kurang mengambil peduli tentang detox. Kita hanya tahu mengambil satu-satu produk tetapi langsung tidak mengendahkan bagaimana nak membuang segala toksin dalam badan.

Sebenarnya, detox amat penting dalam membantu anda untuk kurus tanpa masalah dan cepat!

Tips Turunkan Berat Badan Dengan Cara Detoks

1) Detoks usus 

Jika bahan buangan seperti toksik, lemak, melekat di dinding-dinding usus tidak dibuang, segala zat-zat nutrisi daripada sumber pemakanan tak akan dapat diserap dengan baik. Usus yang kotor inilah boleh mengakibatkan pelbagai penyakit seperti darah tinggi, masalah kesihatan jantung, hati, buah pinggang, kencing manis dan segainya, termasuklah kesukaran menurunkan berat badan dan menaikkan berat badan.

2) Pastikan cukup protein

Protein - baiki dan bina tisu otot (meningkatkan jisim otot) bagi meningkatkan kadar metabolisma badan untuk membakar lemak. 

3) Kawal pengambilan Karbohidrat - jangan langsung tak ambil karbohidrat kerana ia membekalkan sumber tenaga untuk menjalankan aktiviti harian. Menurut Institute of Medicine, pemakanan kita sehari-hari wajib ada sekurang-kurangnya 120g karbohidrat.

Pilih karbohidrat kompleks (bijirin penuh, sayuran berkanji spt kentang dan labu) dan kurangkan karbohidrat ringkas (makanan bergula/manis)

4) Kawal pengambilan kalori- Diet rendah kalori

Biasanya keperluan kalori bagi seseorang wanita yang ingin turunkan berat badan adalah di antara 1200 - 1400 kalori. Manakala keperluan kalori bagi lelaki pula antara 1500 - 1800 kalori. 

Diet rendah kalori ini bermaksud kita mesti memilih makanan yang bernutrisi tinggi dan bukannya "empty calorie".

5) Elakkan/ kurangkan pengambilan gula tambahan dalam makanan iaitu tidak melebihi 25g sehari.

6) Pengambilan air yang cukup - sekurang-kurangkan 3 liter sehari


Dengan ini, bolehkah detox membantu untuk menurunkan berat badan? Ya, ia membantu dari segi memudahkan penyerapan protein dlm tubuh badan dan membina tisu otot utk memudahkan pembakaran lemak. Namun, untuk mengamalkan detox diet bukanlah suatu cara yang terbaik untuk menurunkan berat sungguhpun ia membantu, kerana diet yg membantu untuk mendapat kesihatan yang ideal ialah dengan makanan seimbang.

Cadangan Supliment Semulajadi Shaklee
Set Detoks
=========


Set detoks shaklee:
  1. Vivix berfungsi untuk detoksifikasi sel-sel.
  2. DTX Complex berfungsi untuk detoksifikasi organ hati.
  3. Herblax berfungsi untuk detoksifikasi usus besar untuk kempiskan perut dan kurus
  4. Alfalfa Complex untuk detoksifikasi tubuh & beri keperluan nutrisi yang penting untuk organ hati.
  5. Peppermint Ginger Plus untuk detoksifikasi usus besar.
Untuk dapatkan bekalan protein yang berkualiti tinggi, anda disarankan ambil ESP / CINCH SHAKE kerana pada hari ke-4 dan seterusnya, protin diperlukan untuk buat smoothies. 100% bebas gula proses.
Jom detoks cara shaklee bermula hari ni dan tampil sebagai diri anda yang baru. Bebas toksin, lebih sihat dan ceria selalu!



Testimoni 1
==========
Pengalaman saya sendiri telah membuat detoks dengan cara Shaklee. Ternyata, detoks cara Shaklee ini sangat mudah untuk dituruti. Detoks Cara Shaklee ini sangat mudah kerana telah menyediakan jadual pemakanan selama 7 hari dan lengkap dengan pengambilan supplemen yang disarankan. Kita tidak perlu lagi pening dalam pemilihan menu. Jangan bimbang tentang kesan sampingan kerana diet 7 hari ini selamat dan tidak memudaratkan.

Seperti dalam gambar di bawah, berat saya semasa hari pertama memulakan detoks ialah 73.2 kg. Berat saya pada hari ke-5 turun menjadi 70.6 kg. Manakala berat pada hari ke-7 ialah 69.7kg. Jadi, dalam masa 7 hari saya berjaya menurunkan berat badan sebanyak 3.5kg. Rasa seronok sangat.

Bukan saja berat je yang turun, tetapi:

- saya juga tidak lagi teringin memakan makanan yang manis seperti sebelumya. 
- Perut rasa kempis je
- pembuangan hari-hari memang lawas. 
- Badan rasa ringan
- tiada lagi rasa sakit lutut 
- tidak mengantuk lagi waktu memandu 



Testimoni 2
==========

Testimoni 3
==========
Detoks Shaklee selama 3 bulan


Menarikkan buat Detoks dengan Cara Shaklee ni? Ada yang berminat nak cuba?
Sebarang pertanyaan boleh terus hubungi saya Puan Syuhada.

 

Hubungi saya:

sms/ whatsapp: 014-8444220
Fb Page: Pakarvitamin. Com
COD Area: Gambang - Taman Tas - Kuantan - Pekan

Penghantaran Menggunakan Poslaju Ke Seluruh Negara


No comments :

Post a Comment