Monday, 6 June 2016

Cadangan Pemakanan Detoks Di Bulan Ramadhan - 7-Day Meal Plan







Hari Pertama
Hari Ke-2

Hari Ke-3
 Hari Ke-4
Hari Ke-5
Hari Ke-6
Hari Ke-7
Set Detoks Shaklee

 Set Detoks
Hubungi saya:

sms/ whatsapp: 014-8444220
Fb Page: Pakarvitamin. Com
COD Area: Gambang - Taman Tas - Kuantan - Pekan

Penghantaran Menggunakan Poslaju Ke Seluruh Negara







Sunday, 5 June 2016

Tips Turunkan Berat Badan Dengan Cara Detoks Shaklee

" Macam-macam produk dah saya cuba, tak juga kurus-kurus!"
"Stresslah kalau asyik macam ni!"

"Badan makin mengembang, baju-baju semua dah tak muat lagi!"
"Sedih tau..."


Luahan hati seorang yang mempunyai masalah berat badan yang berlebihan.

Agak-agak, kenapa ya seseorang tu susah nak turunkan berat badan? Apakah penyebabnya ya?



Ini persoalan biasa yang kita dengar, terutama sekali di kalangan kaum hawa. Kalau kurus pun, lepas tu berat badan naik balik, lebih berat dari sebelumnya. Inilah yang dikatakan YO-YO EFFECT. Kenapa jadi macam tu? Haaa... Ni adalah disebabkan oleh diet pemakanan yang tidak betul. Ada juga yang langsung tidak menyentuh makanan. Itu salah sama sekali!

Penyebab utama kenapa berat badan susah nak turun ialah TOKSIN!

Kandungan toksin makin tinggi/pekat. Badan kita akan terus menyimpan/membina lemak untuk menjadikan organ dalam tubuh kita ‘kebal toksin’. Sebab tu berat kita naik secara mendadak.

Otot rosak. Apabila kita tidak makan, kita telah merisikokan otot kita dan merosakkan otot kita. Otot sangat penting untuk memastikan pembakaran lemak dalam tubuh berlaku dengan efisyen dan meningkatkan metabolisme. Sekiranya otot rosak, lemak tidak dapat dibakar dan ditukarkan kepada tenaga. Kesannya, lemak terkumpul dan terjadilah kegemukan. 

Sekiranya dah berpuluh tahun kita gemuk, jangan lah sesekali cuba kurus dalam sebulan ataupun dalam masa yang singkat. Itu sangat bahaya. Jangan hanya bergantung pada penggunaan produk. Kita juga perlukan senaman ataupun aktiviti fizikal yang cukup.




TURUNKAN BERAT BADAN DENGAN CARA DETOKS SHAKLEE

Kenapa kita perlu turunkan berat badan dengan cara detoks ya? Kurangkan berat badan dengan cara detoks adalah lebih baik kerana kita bukannya berlapar, tetapi membekalkan nutrien yang diperlukan oleh tubuh secukupnya disamping menyingkirkan toksin. Jadi sistem badan kita dipulihkan kembali dan fungsi sistem penyingkiran badan dapat berlaku pada tahap optimum!

Apa itu detox?

Detox ialah satu proses penghadaman untuk membuangkan toxic dalam badan. Perlu ke pembuangan toxic ini dalam menurunkan berat badan? Ya perlu!

Sebenarnya ia sangat berkait rapat dengan proses penurunan berat badan, dan bukan semata-mata ingin diet mengurangkan pengambilan makanan, tetapi tidak mempedulikan tentang detoksifikasi badan.

Percayalah, dengan detoks, anda bukan sahaja makin sihat, malah tabiat pemakanan dan gaya hidup juga bakal berubah.

Apabila kita bercerita tentang nak kurus, nak diet pasti kita kurang mengambil peduli tentang detox. Kita hanya tahu mengambil satu-satu produk tetapi langsung tidak mengendahkan bagaimana nak membuang segala toksin dalam badan.

Sebenarnya, detox amat penting dalam membantu anda untuk kurus tanpa masalah dan cepat!

Tips Turunkan Berat Badan Dengan Cara Detoks

1) Detoks usus 

Jika bahan buangan seperti toksik, lemak, melekat di dinding-dinding usus tidak dibuang, segala zat-zat nutrisi daripada sumber pemakanan tak akan dapat diserap dengan baik. Usus yang kotor inilah boleh mengakibatkan pelbagai penyakit seperti darah tinggi, masalah kesihatan jantung, hati, buah pinggang, kencing manis dan segainya, termasuklah kesukaran menurunkan berat badan dan menaikkan berat badan.

2) Pastikan cukup protein

Protein - baiki dan bina tisu otot (meningkatkan jisim otot) bagi meningkatkan kadar metabolisma badan untuk membakar lemak. 

3) Kawal pengambilan Karbohidrat - jangan langsung tak ambil karbohidrat kerana ia membekalkan sumber tenaga untuk menjalankan aktiviti harian. Menurut Institute of Medicine, pemakanan kita sehari-hari wajib ada sekurang-kurangnya 120g karbohidrat.

Pilih karbohidrat kompleks (bijirin penuh, sayuran berkanji spt kentang dan labu) dan kurangkan karbohidrat ringkas (makanan bergula/manis)

4) Kawal pengambilan kalori- Diet rendah kalori

Biasanya keperluan kalori bagi seseorang wanita yang ingin turunkan berat badan adalah di antara 1200 - 1400 kalori. Manakala keperluan kalori bagi lelaki pula antara 1500 - 1800 kalori. 

Diet rendah kalori ini bermaksud kita mesti memilih makanan yang bernutrisi tinggi dan bukannya "empty calorie".

5) Elakkan/ kurangkan pengambilan gula tambahan dalam makanan iaitu tidak melebihi 25g sehari.

6) Pengambilan air yang cukup - sekurang-kurangkan 3 liter sehari


Dengan ini, bolehkah detox membantu untuk menurunkan berat badan? Ya, ia membantu dari segi memudahkan penyerapan protein dlm tubuh badan dan membina tisu otot utk memudahkan pembakaran lemak. Namun, untuk mengamalkan detox diet bukanlah suatu cara yang terbaik untuk menurunkan berat sungguhpun ia membantu, kerana diet yg membantu untuk mendapat kesihatan yang ideal ialah dengan makanan seimbang.

Cadangan Supliment Semulajadi Shaklee
Set Detoks
=========


Set detoks shaklee:
  1. Vivix berfungsi untuk detoksifikasi sel-sel.
  2. DTX Complex berfungsi untuk detoksifikasi organ hati.
  3. Herblax berfungsi untuk detoksifikasi usus besar untuk kempiskan perut dan kurus
  4. Alfalfa Complex untuk detoksifikasi tubuh & beri keperluan nutrisi yang penting untuk organ hati.
  5. Peppermint Ginger Plus untuk detoksifikasi usus besar.
Untuk dapatkan bekalan protein yang berkualiti tinggi, anda disarankan ambil ESP / CINCH SHAKE kerana pada hari ke-4 dan seterusnya, protin diperlukan untuk buat smoothies. 100% bebas gula proses.
Jom detoks cara shaklee bermula hari ni dan tampil sebagai diri anda yang baru. Bebas toksin, lebih sihat dan ceria selalu!



Testimoni 1
==========
Pengalaman saya sendiri telah membuat detoks dengan cara Shaklee. Ternyata, detoks cara Shaklee ini sangat mudah untuk dituruti. Detoks Cara Shaklee ini sangat mudah kerana telah menyediakan jadual pemakanan selama 7 hari dan lengkap dengan pengambilan supplemen yang disarankan. Kita tidak perlu lagi pening dalam pemilihan menu. Jangan bimbang tentang kesan sampingan kerana diet 7 hari ini selamat dan tidak memudaratkan.

Seperti dalam gambar di bawah, berat saya semasa hari pertama memulakan detoks ialah 73.2 kg. Berat saya pada hari ke-5 turun menjadi 70.6 kg. Manakala berat pada hari ke-7 ialah 69.7kg. Jadi, dalam masa 7 hari saya berjaya menurunkan berat badan sebanyak 3.5kg. Rasa seronok sangat.

Bukan saja berat je yang turun, tetapi:

- saya juga tidak lagi teringin memakan makanan yang manis seperti sebelumya. 
- Perut rasa kempis je
- pembuangan hari-hari memang lawas. 
- Badan rasa ringan
- tiada lagi rasa sakit lutut 
- tidak mengantuk lagi waktu memandu 



Testimoni 2
==========

Testimoni 3
==========
Detoks Shaklee selama 3 bulan


Menarikkan buat Detoks dengan Cara Shaklee ni? Ada yang berminat nak cuba?
Sebarang pertanyaan boleh terus hubungi saya Puan Syuhada.

 

Hubungi saya:

sms/ whatsapp: 014-8444220
Fb Page: Pakarvitamin. Com
COD Area: Gambang - Taman Tas - Kuantan - Pekan

Penghantaran Menggunakan Poslaju Ke Seluruh Negara


Jadual Cadangan Pemakanan Detoks Dengan Cara Shaklee ( 7 Days Detox Meal Plan)


Hari Pertama


Hari Ke-2

Hari Ke-3


Hari Ke-4


Hari Ke-5


Hari Ke-6


Hari Ke-7




 Set Detoks

Sebarang pertanyaan boleh terus hubungi saya Puan Syuhada. 


Hubungi saya:

sms/ whatsapp: 014-8444220
Fb Page: Pakarvitamin. Com
COD Area: Gambang - Taman Tas - Kuantan - Pekan

Penghantaran Menggunakan Poslaju Ke Seluruh Negara


Tuesday, 31 May 2016

Tip Ibu Menyusu Kekal Cergas & Bertenaga Di Bulan Puasa

Assalamualaikum... Ahlan wasahlan ya Ramadhaanul Karim.. Sekejap je masa berlalu, hari berganti hari, bulan berganti bulan. Sekarang sedar tak sedar kita dah tiba di penghujung bulan Sya'baan dan bulan Ramadhan pula bakal menjelma. Jadi, sudahkah kita bersedia untuk melalui bulan Ramadhan ataupun bulan puasa dengan penuh bersemangat untuk mengumpul bonus-bonus yang bakal kita dapat nanti? Bonus apakah itu? Ye lah, bonus beribadat kepadaNya lah kan. Macam mana untuk pastikan kita dapat beribadat dengan baik? Jawapannya ada pada badan yang SIHAT & AKAL yang SIHAT!

Bagaimana pula dengan ibu-ibu menyusu & ibu-ibu hamil? Sudah tentu bulan puasa ini memberi cabaran yang besar kepada mereka. Ibu menyusu sudah tentu risaukan kuantiti susunya yang bakal merudum. Betul ke macam tu? Bagaimana nak pastikan anak-anak cukup dengan bekalan susu ibu? Bagaimana pula ibu menyusu akan kekal cergas dan bertenaga walaupun mereka berpuasa?

Ketahui tips ibu menyusu kekal cergas dan bertenaga walaupun berpuasa. Semoga tips yang diberikan sedikit sebanyak dapat membantu menyelesaikan masalah ibu-ibu menyusu diluar sana.


Pengalaman 7 tahun menyusukan anak di bulan Puasa.. Mari kita sama-sama dengar dan ketahui apa Rahsia ibu HEBAT di dalam video ini.



BERSAHUR

1. Melewatkan waktu sahur, kerana glukos (sumber tenaga) daripada karbohidrat yang dimakan pada waktu sahur akan tahan lebih lama.

2.Ambil makanan yang lambat dihadam ketika waktu sahur seperti nasi, capati, roti jagung, oat, bijirin, roti mil, sayur, dan buah-buahan. Makanan ini mengandungi karbohidrat yang kompleks dan serat yang akan berada dalam perut dalam jangkamasa yang lama dan melambatkan rasa lapar.

3.Tidak mengambil makanan yang cepat dihadam. Ia hanya mampu bertahan sehingga 3-4 jam sahaja dan boleh menyebabkan gastrik. Makanan yang cepat dihadam ialah makanan yang mengandungi karbohidrat ringan seperti gula, roti putih dan sebagainya.

3.Anda diwajibkan bersahur. Jangan sesekali tidak bersahur. Ambil sekurang-kurangnya makanan yang ada protein, karbohidrat dan sedikit lemak. Ibu menyusu memerlukan kalori tambahan sebanyak 700 kalori sehari. Sebanyak 500 kalori diambil daripada makanan ibu dan 200 kalori diambil daripada lemak dalam tubuh ibu.

4.Makan sahur untuk mengelakkan hypoglycemia atau kandungan gula yang rendah yang boleh menyebabkan kelesuan.

5.Minum banyak air kosong untuk mengelakkan sembelit dan penyahhidratan 

makan makanan yang mengandungi gizi seimbang.

6.Ambil suplimen kesihatan untuk lebih sokongan kepada sistem badan.

7.Kurangkan makanan yang bergoreng dan berlemak. Ia menyebabkan ketidakhadaman, sakit perut dan penambahan berat badan.

8.Tidak meminum teh berlebihan kerana ia mengandungi theopyhlline yang menyebabkan kerap membuang air.


BERBUKA PUASA

1.Lebihkan makanan yang cepat dihadam ketika berbuka, seperti roti putih, kuih-muih, jus buah, sup dan bubur. Makanan mengandungi kandungan gula dan karbohidrat yang cepat dihadam.

2.Ambil 3-4 biji kurma sewaktu berbuka. Selain makanan sunnah ia mengandungi gula, serat, karbohidrat serta zat galian yang baik untuk kesihatan. Kurma dapat memberikan tenaga dengan segera yang diperlukan oleh badan kita setelah seharian penat berpuasa. 


3.Elakkan makan bergoreng dan berlemak. Makanan ini menyebabkan ketidakhadaman dan senang berlakunya pedih ulu hati. 

4.Kurangkan makanan manis. Makanan manis tidak dapat disimpan lama kerana dihadam terlalu cepat dan hanya akan membuatkan kita cepat berasa letih. 

5.Tingkatkan pengambilan air. Minum 2 gelas air sewaktu berbuka, ini termasuklah jus buah-buahan atau susu rendah lemak. Minum 2-3 gelas air putih sebelum tidur, Minum 2 gelas air putih sewaktu sahur.

6.Elakkan makanan berempah dan pedas. Makanan ini akan merangsang pengeluaran terlalu banyak asid gastrik. Meraka yang mempunyai masalah gastrik eloklah mengelakkan makanan sebegini.

7.Elakkan minuman berkafein dan air berkarbonat kerana minuman ini akan menyebabkan kita lebih kerap membuang air dan mempercepatkan kehilangan cecair dalam badan.

12 Tips Ibu Menyusu Di Bulan Ramadhan

  1. Sediakan stok sebelum bulan Ramadhan
  2. Bangun untuk Power Pumping
  3. Jangan Skip Waktu Mengepam di Pejabat
  4. Menyusu direct sambil mengepam di sebelah lagi di waktu malam
  5. Tidur awal bersama bayi dan direct feed
  6. Amalkan banyak zikir dan baca quran
  7. Elakkan makanan yang pedas dan masam jika perut sensitif
  8. Pilih menu bersup
  9. Minum cukup air kosong
  10. Ambil air isotonik untuk elak kehilangan banyak air dari badan
  11. Elakkan makanan yang menyebabkan cepat lapar (high glisemic index)
  12. Ambil makanan berserat dan berkalsium tinggi.


CADANGAN PENGAMBILAN SUPLIMENT TAMBAHAN UNTUK KEKAL CERGAS & BERTENAGA DI BULAN PUASA



1. ESP (energizing soy protein) adalah sumber protein berasaskan tumbuhan soya. Satu hidangan ESP bersamaan dengan 2x ganda daging, 4x ganda telur, 12x ganda susu rendah lemak. Ia bertindak sebagai pembekal tenaga dengan segera. Sangat sesuai diminum waktu sahur untuk membantu mengurangkan rasa lapar disiang hari.

2.Perfomance Drink adalah Minuman elektrolit yang membantu mengelakkan penyahhidratan ketika berpuasa dan membantu mengurangkan rasa haus. Ia mengandungi formula karbohidrat unik iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb adalah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa mengganggu kestabilan gula dalam darah. 

Perfomance drink ni sama macam minuman isotonik lain diluar sana seperti air 100 plus tu. Tapi kandungan gula dalam perfomance drink ni sangat rendah, sangat berbeza dengan air isotonik diluar sana yang mengandungi banyak gula. Sangat sesuai diminum ketika bersahur dan berbuka. Kalau waktu berbuka tu, campur kan je perfomance drink ni ke dalam air sejuk, terasa segar je waktu berbuka.
Bersahur

3.Meal Shakes ini berperisa vanila yang pasti dapat memikat rasa semua! Ia membekalkan 35% atau lebih Nilai Harian bagi 19 jenis vitamin dan mineral yang penting. Ia merupakan sumber yang kaya dengan kalsium, dan serabut membantu anda mengatasi masalah sembelit sempena bulan puasa ini. Memelihara kesihatan melalui kandungan vitamin-vitamin dan mineral penting yang diperlukan badan setiap hari yang selalunya sukar dipenuhi melalui sajian berbuka dan sahur kita.

Ringkasan Pengambilan Supliment Semulajadi Shaklee di Bulan Puasa

BERSAHUR


  • Mealshake/ESP – membekalkan tenaga kepada tubuh disamping itu memberikan rasa kenyang yang lebih lama
  • Performance Drink – mengekalkan air di dalam tubuh badan dan ia membantu mencegah penghidratan
  • Vita-Lea (multivitamin) – menentukan anda mendapat vitamin dan zat galian yang lengkap
  • Vitamin C – bertindak sebagai “pagar” penyakit
  • B Complex – menukarkan gula kepada tenaga, membantu meningkatkan proses metabolisme
BERBUKA
  • Performance Drink – menggantikan air yang telah hilang, memberi tenaga karbohidrat yang badan badan perlukan dan juga daya ketahanan serta keseimbangan unit elektrolit dan mencegah penghidratan
  • Fiber – membuat anda rasa kenyang lebih lama. Tidak perlu padatkan perut anda. Jika ini berlaku anda akan menjadi seperti ular dan akan menjejaskan ibadat-ibadat yang wajib
  • ESP – memberikan tenaga yang diperlukan sambil rasa kenyang
  • Vita-Lea – memberikan vitamin lengkap yang perlu
  • B Complex – berfungsi sebagai ‘spark plug’ kerana ia menukarkan makanan kepada tenaga
  • Vitamin C – melindungi anda daripada sebarang serangan penyakit
  • Lecithin – agen asli pemecah lemak (fat emulsier)

SELEPAS TERAWIH
  • Lecithin – agen pemecah lemak
  • Performance Drink – memberi tenaga, menggantikan air yang hilang
  • GLA – membantu sistem hormon badan berjalan dengan baik

Segala saranan di atas hanyalah cadangan sahaja dan bolehlah membeli mengikut bajet anda.


Siapa lagi yang boleh amalkan set ni?
  1. Anda yang berpuasa.
  2. Anda yang aktif bersukan.
  3. Ibu hamil.
  4. Ibu yang menyusukan anak.
  5. Pelajar yang mudah penat.
  6. Pekerja yang lesu.
  7. Lelaki & wanita.
  8. Kanak-kanak sekolah.
  9. Warga emas.
Testimoni 1


Testimoni 2


Sebarang pertanyaan boleh terus hubungi saya Puan Syuhada. 

Hubungi saya:

sms/ whatsapp: 014-8444220
Fb Page: Pakarvitamin. Com
COD Area: Gambang - Taman Tas - Kuantan - Pekan

Penghantaran Menggunakan Poslaju Ke Seluruh Malaysia


Saturday, 13 February 2016

Detoks Hati / Keluarkan Toksin Daripada Badan Dengan DTX™ Complex

Hati merupakan organ homeostasis yang memainkan peranan penting dalam proses metabolisma dalam manusia. Hati mempunyai pelbagai fungsi termasuk menyimpan glikogen, mensintesis protein plasma, dan menyahtoksik dadah. Ia menghasilkan hempedu yang penting bagi penghadaman.Hati adalah organ unik yang mampu membina dirinya sendiri. Oleh itu organ hati boleh didermakan sebahagiannya, kerana ia mampu memperbaiki dan membina organnya semula.


Fungsi Hati Manusia.


1. Rembesan Hempedu
  • Cecair rembesan ini disimpan di dalam pundi hempedu untuk dikeluarkan apabila perlu ketika penghadaman.
  • Hempedu adalah perlu untuk pencernaan lemak; ia memecahkannya kepada lapisan yang lebih kecil (small globule)
  • Hempedu juga membantu dalam penyerapan vitamin larut lemak, A, D, E, K dan membantu mengasimilasikan kalsium
  • Hempedu juga menukarkan Beta Karotena kepada Vitamin A
2. Bertindak sebagai Detoksifikasi
  • Metabolisme protein dan penapaian bakteria makanan dalam usus menghasilkan ammonia yang didetoksifikasikan oleh hati.
  • Hati mengawal metabolism protein
  • Untuk detoksifikasikan ammonia, hati juga menggabungkan bahan-bahan toksik termasuk sisa metabolik, sisa racun serangga, dadah, alkohol, dan bahan kimia dengan bahan-bahan lain yang kurang toksik
  • Bahan-bahan ini kemudiannya dikumuhkan dari buah pinggang.
  • Oleh itu, dalam usaha untuk mempunyai fungsi hati yang betul, anda juga mesti mempunyai fungsi buah pinggang yang betul
3. Mengawal Paras Gula dalam Darah
  • Dengan menukarkan tiroksina – hormon tiroid, ke dalam bentu yang lebih aktif
  • Penukaran yang tidak mencukupi oleh hati boleh menyebabkan hipotiroidisme
  • Hati mewujudkan GTF (Faktor toleransi glukosa) dari kromium dan glutation
  • GTF diperlukan oleh insulin untuk mengawal paras gula dalam darah dengan betul
  • Gula yang berlebihan akan disimpan dalam badan sebagai glikogen, dan kemudian ditukar kembali kepada gula apabila diperlukan untuk tenaga
  • Hati juga memecahkan hormon seperti estrogen adrenalin dan insulin
4. Penting untuk metabolisme Lemak
  • Penting dalam sintesi asid lemak dari asid amino dan gula, iaitu ketika pengeluaran kolesterol, lipoprotein, dan phospolipid, dan ketika pengoksidaan lemak untuk menghasilkan tenaga.
  • Di mana, makanan berlebihan akan ditukarkan kepada lemak di dalam hati, yang kemudian diangkut ke tisu lemak badan untuk penyimpanan.

Rupa-rupanya banyak juga peranan hati ni kepada badan kita ye. Jadi, bagaimana cara untuk kita jaga hati kita dengan baik. Tambahan lagi dengan dunia sekarang yang penuh dengan pencemaran, penuh dengan racun. Hati kita terpaksa berkerja keras untuk meneutralkan balik sistem dalam badan kita. Kita juga perlu tahu apakah tanda-tanda fungsi hati kita sudah merosot.

Tanda-tanda fungsi hati merosot
  • Perut selalu kembung dan berangin.
  • Perut menjadi buncit
  • Lingkaran gelap pada mata
  • Bau mulut yang menyengat
  • Sering pedih ulu hati.
  • Masalah sembelit.
  • Sukar menurunkan berat badan.
  • Tekanan darah tinggi.
  • Mood tidak menentu, darah gemuruh dan sering rasa tertekan.
  • Penat yang berlebihan dan berlanjutan.
  • Berpeluh dengan berlebihan.
  • Kulit mudah berdarah atau mudah lebam walaupun tidak mengalami kecederaan yang teruk.
  • Kurang selera makan.
  • Mata menjadi kuning dan simptom-simptom jaundis yang lain termasuk kencing yang gelap dan najis yang pucat apabila sel-sel hati mulai rosak.
Berita gembira yang saya nak sampaikan ialah walaupun sel-sel hati sudah rosak dan berkurang tapi masih boleh dibaiki dan dibina semula. Ada beberapa langkah yang saya kongsi untuk mencuci hati dan mendapatkan semula organ yang sangat penting ini. Terdapat => 6 Langkah Detoks Hati Secara Semulajadi

Bagaimana cara untuk detoks hati/ keluarkan Toksin daripada badan dengan suplimen semulajadi, DTX Complex Shaklee.

DTX Complex Shaklee mengandungi ekstrak semulajadi bahan di bawah:

Biji ‘milk thistle
  • Digunakan di Eropah sejak 2000 tahun lagi
  • Merupakan bahan utama dalam DTX
  • Mengandungi ‘Silymarin’ yang berfungsi sebagai antioksida
Biji schizandra chinensis
  • Menghalang Toksin berada dalam badan
  • Menggalakkan protein sintesis yang mana ia menggalakkan pertumbuhan sel – sel baru
  • Mengandungi Antioksida
Cendawan Reishi
  • digunakan secara tradisional sejak 4000 tahun dahulu di China sebagai sumber antioksida
Dandelion
  • Kaya dengan Vitamin A, B, C, D dan zat besi
  • Mengandungi ‘Cynarin’ yang melancarkan pengaliran hempedu
Kunyit
  • Mengandungi ‘Curcumin’ yang berfungsi untuk mencegah barah hati & kesihatan pundi hempedu
Ekstrak artichoke
  • Mengandungi ‘Cynarin’yang melancarkan pengaliran hempedu sekaligus membantu mengekalkan aliran hempedu yang normal


Beberapa pakar perubatan mengatakan, kerosakan hati dapat dilihat dengan menggunakan CT scan. Namun, gangguan organ hati dapat dilihat dari bentuk fizikal seseorang.

Selain mengamalkan vitamin DTX Complex ini, gaya hidup seseorang perlu diubah. Pengarah Unit Perniagaan Penjagaan Kesihatan Pengguna Sanofi, James Wong, berkata membran sel hati boleh terjejas disebabkan gaya hidup kurang sihat seperti pengambilan makanan berminyak, minum arak, merokok, pengambilan terlalu banyak ubat atau jangkitan daripada virus tertentu.

Sekiranya anda sayangkan hati anda, bertindaklah dari sekarang. Sebarang kemusykilan dan sekiranya anda berminat untuk detoks hati anda dengan DTX complex, anda boleh hubungi saya segera. Pembelian secara online boleh dibuat terus dengan klik pada "ORDER SEKARANG"

 DTX Complex

Hubungi saya:

sms/ whatsapp: 014-8444220
Fb Page: Pakarvitamin. Com
COD Area: Gambang - Taman Tas - Kuantan - Pekan

Penghantaran Menggunakan Poslaju Ke Seluruh Malaysia