Saturday, 3 December 2016

Tips Tingkatkan Tenaga Supaya Sentiasa Digelar SuperMak!

Ramai ibu-ibu di luar sana merungut kepenatan dengan tugasan harian yang mereka lakukan. Mahu ke tak, dah memang menjadi tanggungjawab mereka menguruskan rumahtangga, menguruskan makan pakai anak-anak dan suami. Tambahan lagi, bagi ibu-ibu yang bekerja. Mereka terpaksa menguruskan rumahtangga di rumah dan menyelesaikan juga kerja-kerja di pejabat.

Ada juga di kalangan ibu bekerja yang merungut kepenatan, badan menjadi letih lesu dan tidak bermaya dan ada juga yang bila pulang dari kerja memang dah tidak larat untuk buat apa-apa tugasan di rumah.

Bagaimana nak hasilkan kerja yang berkualiti kalau badan kita sentiasa lemah dan penat? Ada juga di kalangan ibu yang mengutamakan kerja dan tanggungjawab mereka tanpa mempedulikan kesihatan mereka yang makin terjejas. Tindakan seperti itu adalah tidak wajar sama sekali. Ibu mestilah bijak menguruskan tanggungjawab harian dan dalam masa yang sama perlu juga menitik beratkan kesihatan diri mereka.


Ketahui Punca Badan Lemah, Cepat Letih dan Cepat Mengantuk Serta Tips Mengatasinya.

  1. Tidak Mengambil Sarapan Pagi - sarapan pagi wajib diambil untuk bekalan tenaga kita sepanjang hari. Ambillah sekurang-kurangnya beberapa keping roti dan minumlah susu pada waktu pagi. Kalau nak lagi mudah, Goncang je ESP dalam guna shaker Shaklee tu. Sedap juga tau!
  2. Tidak Cukup Tenaga - Makan terlalu sedikit dengan alasan nak jaga badan juga menyebabkan anda lemah. Anda sepatutnya jaga badan dengan pengambilan makanan yang seimbang. Barulah keperluan tenaga yang diperlukan badan anda cukup untuk aktiviti seharian anda.
  3. Tidak Cukup Tidur - Setiap malam anda disarankan untuk tidur selama 7-8 jam. Jadikan tidur sebagai prioriti untuk mengembalikan tenaga anda.
  4. Terlalu Banyak Kafein - Kafein membantu anda segar dan meningkatkan kadar kosentrasi apabila anda mengambil dos yang tidak keterlaluan. Terlalu banyak kafein di dalam kopi akan menyebabkan kadar degupan jantung bertambah, tekanan darah meningkat dan ada kajian mengatakan terlalu banyak kafein akan menyebabkan anda menjadi lemah. Secara perlahan-lahan turunkan ketagihan anda terhadap kopi. Penurunan secara mendadak akan menyebabkan anda kembalikan ketagih dan menyebabkan anda bertambah lemah.
  5. Kurang Darah Merah (Anemia) - Kurang darah merah menyebabkan badan anda berasa lemah. Ketahui => 10 makanan penambah darah
  6. Tekanan Emosi - Tekanan emosi juga memberi kesan terhadap fizikal anda. Dalam keadaan tertekan, anda akan cepat berasa lemah, sakit kepala dan hilang selera makan.
  7. Dehidrasi - Mudah letih & penat  mungkin disebabkan kurangnya pengambilan air. PEngambilan air yang tidak mencukupi menyebabkan oksigen kurang dan menyebabkan anda rasa letih dan mengantuk. Anda seharusnya mengambil sekurang-kurangnya 3liter air setiap hari.
Cadangan Pengambilan Supliment Semulajadi bagi Mengatasi Masalah Cepat Letih Dan sentiasa Sihat Bertenaga.

  1. Energising Soy Protein (ESP)
  2. Vitamin C
  3. Vitalea
  4. B Complex
Siapa yang sesuai mengambil supliment seperti di atas?
  1. Sesuai untuk semua lelaki dan wanita yang mementingkan kesihatan yang menyeluruh termasuklah ibu mengandung, ibu menyusu, ibu berpantang, warga emas dan juga pelajar.
  2. Sesuai untuk individu yang cepat letih, lesu dan tidak bermaya.
  3. Sesuai untuk individu yang kerap demam dan mudah dijangkiti penyakit. Ketahui => Cara Kuatkan Sistem Imun Badan Supaya Tidak Mudah Dijangkiti Penyakit.
  4. Sesuai untuk individu yang mudah stress dan cepat mengatuk
  5. Sesuai untuk individu yang sangat sibuk dan mengamalkan pemakanan yang tidak seimbang.


Set Favourite Saya!!!
😍SSalah satu sebab saya jatuh cinta dengan produk Shaklee ni kerana… bila ambil supplement Shaklee n, Alhamdulillah, Bila bangun pagi… confirm badan akan rasa fresh dan bertenaga hingga ke petang.
Yelah kan, bukannya senang bila dah ada anak..nak uruskan kerja-kerja rumah lagi…Betul tak??
Disini saya kongsikan vitamin terbaik untuk pastikan badan sentiasa energetic everyday yang saya consume sehingga sekarang...
Vitamin wajib pilihan saya setiap hari ialah ✔ESP
✔Alfalfa
✔Vitalea
✔Vita C
✔Ostematrix
✔Vita E
✔Omega…
Kalo kebetulan Ade bajet lebih,sy amik vivix jg..
Kalau korang juga nak tahu apa perbezaan lepas ambil Vitamin-vitamin nie..boleh cuba dan rasa sendiri…:)
Pasti korang akan terus jatuh cinta …

Sekiranya anda berminat untuk atasi masalah anda dengan segera, anda bolehlah dapatkan Set Tenaga ni dengan segera. Hubungi saya seperti di bawah. Nak lagi cepat anda boleh terus buat pembelian secara online dengan hanya klik pada butang "Order Sekarang"

 Set Tambah Darah
Hubungi saya:

sms/ whatsapp: 014-8444220
Fb Page: Pakarvitamin. Com
COD Area: Gambang - Taman Tas - Kuantan - Pekan


Penghantaran Menggunakan Poslaju Ke Seluruh Negara

Friday, 2 December 2016

Impian pada Masa Akan Datang

Duduk rileks petang-petang ni terfikir pulak... Apa yang berlaku pada saya 20 tahun nanti ?
Adakah saya masih hidup / dah xde di Dunia ni..
Adakah saya sudah menjadi seorang yang kaya dan berjaya?
Adakah saya masih di takuk lama lagi?
Adakah saya jadi seorang yang malang pada ketika itu?
Nauuzubillahiminazzaalik...

Umur sekarang dah menjangkau 30 tahun.. 20 tahun lg umur dah 50 tahun weh!
Apa yang saya harapkan 20 tahun lagi ialah diberi Kesihatan yang baik, masih cergas & bertenaga..
Untuk ape sihat & bertenaga tu??
Mudah-mudahan diberi kekuatan untuk beramal Ibadah kepada Allah, kumpul banyak kebaikan & perbanyakkan Amal kebajikan.
Lagi?? Ape yang saya harapkan 20 tahun lagi?
Masa tu saya:
✔ sudah menunaikn haji & umrah
✔ saya nak Ade kereta besar.. senang nk muat anak-anak ramai😅
✔ saya nak Ade 4 biji Rumah.. mana tahu kot2 nanti rumah tu boleh Di wakafkan jadi Rumah kebajikan anak-anak yatim ke rumah bagi pelajar-pelajar tahfiz ke..
✔ saya nak semua pinjaman-pinjaman bank tu dah dijelaskan semua.. senang kan, bila tiada hutang lagi.
Hmmm... boleh ke saya capai impian saya ni??
Siape cakap tak boleh? tidak mustahil bagi semua orang untuk dapatkannya... dengan Syarat mesti adanya
USAHA yg brterusan...

ISTIQAMAH dgn apa yg dilakukn...

FIKIRAN yang sentiasa POSITIF

HATI yang cekal & kuat

DOA kpd pemberi Rezeki...

TAWAKKAL....

#tsunamishaklee

Anda berminat untuk dapatkan vitamin semulajadi yang selamat & berkesan? Segera hubungi saya seperti di bawah ye ;)

Hubungi saya:

sms/ whatsapp: 014-8444220
Fb Page: Pakarvitamin. Com
COD Area: Gambang - Taman Tas - Kuantan - Pekan

Penghantaran Menggunakan Poslaju Ke Seluruh Negara


Pengedar Shaklee Kuantan , Pekan, Gambang, Indera Sempurna

Kenapa Awak perlu cari saya??

Sebab👉

✔ Saya boleh Bantu awak sihat
✔ Ajarkan bagaimana gaya hidup sihat
✔ Bantu selesaikan masalah kesihatan awak
✔ Bantu ibu-ibu hamil, ibu-ibu menyusu.
✔ Bantu awak yang Ade masalah period tidak teratur, emosi tak stabil
✔ Saya boleh ajar awak detoks semua toksin dalam badan awak..

Awak nak beli Supplement daripada saya??

Saya boleh👉

✔Poskan untuk awak sekiranya jauh
✔Sekiranya dekat, saya boleh COD je depan pintu Rumah awak...
✔ Konsultasi PERCUMA daripada saya😊

kan mudah tu...

Ape??
Awak nak Murah & Jimat?

Awak bolehlah👉

✔ Daftar sebagai ahli Shaklee di bawah saya.
✔ Ade group di facebook & Whatsapp untuk support bisness awak..


Awak tak nak buat Bisnes pun tidak mengapa.. Awak boleh juga daftar ahli untuk tujuan makan sendiri dan makan bersama keluarga juga.

Tiada paksaan pun..

Matlamat utama saya, untuk ajak semua orang sihat dengan cara yang betul dan selamat.

Awak nk tahu details lg?

✔ Whatsapp sy cepat2 lah 014-8444220

Hubungi saya:

sms/ whatsapp: 014-8444220
Fb Page: Pakarvitamin. Com
COD Area: Gambang - Taman Tas - Kuantan - Pekan


Penghantaran Menggunakan Poslaju Ke Seluruh Negara



😘

Tanda-tanda Anda Akan Menjadi Seorang Yang Berjaya



Assalamualaikum & Selamat sejahtera..

Semua Orang Boleh Berjaya!!!

Antara Nilai yang saya nampak dalam sesuatu Bisness.
Tanpa mengira umur Muda / Tua, semuanya bukan menjadi penghalang seseorang itu untuk BERJAYA.. Betul x?
Yang penting mestilah Ade kehendak seiring dengan USAHA Tanpa Jemu & jaga hubungan dengan PEMBERI REZEKI..


Berikut adalah senarai tanda-tanda anda akan menjadi seorang yang berjaya InsyaAllah!
1. Anda fleksibel untuk berubah

Ada masanya keadaan berubah yang memerlukan anda sendiri turut berubah. Perubahan tidak memberi impak negatif kepada anda.

2. Anda tidak suka merungut dan mengeluh

Selalu sangat merungut dan mengeluh memberi perasaan negatif kepada diri dan juga orang keliling

3. Anda sering produktif

Mengurus masa dengan baik selalu dan tidak melakukan perkara membuang masa yang tidak mencapaikan matlamat anda

4. Anda boleh tingkatkan motivasi sendiri

Selalu ambil tindakan tanpa perlu disuruh dan tanpa melengahkan masa

5. Anda suka buat lebih dari apa yang diperlukan

Anda tahu melakukan lebih dari apa yang perlu memberi kepuasan kepada diri dan juga meningkakan kredibiliti anda pada pandangan orang lain

6. Anda bersedia membantu orang lain

Lebih banyak anda membantu orang lain, lebih ramai yang akan membantu anda satu masa nanti. Bak kata, the more you give, the more u get.

7. Anda seorang yang pemaaf

Tidak ada gunanya menyimpan dendam dan sakit hati. Maafkan orang lain dan jadikan diri lebih kuat.

8. Anda menghadapi cabaran dan belajar dari nya

Anda suka melihat cabaran sebagai peluang, dan pelajari serta perbaiki melaluinya

9. Anda suka melihat kejayaan orang lain

Kejayaan orang lain memberi semangat dan inspirasi kepada anda dan bukan kebencian dan iri hati

10. Anda suka mendampingi orang yang berjaya

Kerana dapat “aura” kejayaan serta sering berasa positif dikalangan mereka yang positif!

Sumber: Irfan Khairi



Anda tercari-cari vitamin semulajadi yang selamat dan semulajadi?

Hubungi saya:

sms/ whatsapp: 014-8444220
Fb Page: Pakarvitamin. Com
COD Area: Gambang - Taman Tas - Kuantan - Pekan

Penghantaran Menggunakan Poslaju Ke Seluruh Negara


Kelas Anjuran Daripada Upline Shaklee


Assalamua'laikum.. Hai..
Awak tahu x??? Tak tahu...hihihi
Meh sini nk bgtau...
Sepanjang join Shaklee ni bnyak ilmu yang saya dapat.. Macam mana boleh dapat ilmu2 tu?
Semestinya lah banyak dapat daripada upline saya...
Walaupun jauh bukan Jadi penghalang bagi orang-orang bisness Zaman sekarang ni...
Semuanya di hujung jari je tau...
✔ Kelas marketing menerusi Facebook, Telegram, Instagram, whatsapp dll
✔ Kelas nutrisi
✔ Kelas blogging
✔ Kelas melalui webinar
Dan banyak lg lh...semuanya menerusi Alam Maya je...
Sekiranya kami ada apa-apa yang tidak faham, kami  terus je tanya...
Sambil rehat-rehat di Rumah pun boleh dapat ilmu dan boleh apply terus ilmu yang kita dapat tu...
Seriously, saya memang respect lah upline saya ni...memang celik betul..Bukan setakat #celikvitamin jer..IT pun diorang celik jugak.

Sekiranya berminat untuk sertai kami dalam bisnes Shaklee. Bolehlah hubungi saya seperti dibawah. Group support di facebook & whatsapp disediakan untuk membantu anda.

Hubungi saya:

sms/ whatsapp: 014-8444220
Fb Page: Pakarvitamin. Com
COD Area: Gambang - Taman Tas - Kuantan - Pekan

Penghantaran Menggunakan Poslaju Ke Seluruh Negara









😍

Monday, 6 June 2016

Cadangan Pemakanan Detoks Di Bulan Ramadhan - 7-Day Meal Plan







Hari Pertama
Hari Ke-2

Hari Ke-3
 Hari Ke-4
Hari Ke-5
Hari Ke-6
Hari Ke-7
Set Detoks Shaklee

 Set Detoks
Hubungi saya:

sms/ whatsapp: 014-8444220
Fb Page: Pakarvitamin. Com
COD Area: Gambang - Taman Tas - Kuantan - Pekan

Penghantaran Menggunakan Poslaju Ke Seluruh Negara







Sunday, 5 June 2016

Tips Turunkan Berat Badan Dengan Cara Detoks Shaklee

" Macam-macam produk dah saya cuba, tak juga kurus-kurus!"
"Stresslah kalau asyik macam ni!"

"Badan makin mengembang, baju-baju semua dah tak muat lagi!"
"Sedih tau..."


Luahan hati seorang yang mempunyai masalah berat badan yang berlebihan.

Agak-agak, kenapa ya seseorang tu susah nak turunkan berat badan? Apakah penyebabnya ya?



Ini persoalan biasa yang kita dengar, terutama sekali di kalangan kaum hawa. Kalau kurus pun, lepas tu berat badan naik balik, lebih berat dari sebelumnya. Inilah yang dikatakan YO-YO EFFECT. Kenapa jadi macam tu? Haaa... Ni adalah disebabkan oleh diet pemakanan yang tidak betul. Ada juga yang langsung tidak menyentuh makanan. Itu salah sama sekali!

Penyebab utama kenapa berat badan susah nak turun ialah TOKSIN!

Kandungan toksin makin tinggi/pekat. Badan kita akan terus menyimpan/membina lemak untuk menjadikan organ dalam tubuh kita ‘kebal toksin’. Sebab tu berat kita naik secara mendadak.

Otot rosak. Apabila kita tidak makan, kita telah merisikokan otot kita dan merosakkan otot kita. Otot sangat penting untuk memastikan pembakaran lemak dalam tubuh berlaku dengan efisyen dan meningkatkan metabolisme. Sekiranya otot rosak, lemak tidak dapat dibakar dan ditukarkan kepada tenaga. Kesannya, lemak terkumpul dan terjadilah kegemukan. 

Sekiranya dah berpuluh tahun kita gemuk, jangan lah sesekali cuba kurus dalam sebulan ataupun dalam masa yang singkat. Itu sangat bahaya. Jangan hanya bergantung pada penggunaan produk. Kita juga perlukan senaman ataupun aktiviti fizikal yang cukup.




TURUNKAN BERAT BADAN DENGAN CARA DETOKS SHAKLEE

Kenapa kita perlu turunkan berat badan dengan cara detoks ya? Kurangkan berat badan dengan cara detoks adalah lebih baik kerana kita bukannya berlapar, tetapi membekalkan nutrien yang diperlukan oleh tubuh secukupnya disamping menyingkirkan toksin. Jadi sistem badan kita dipulihkan kembali dan fungsi sistem penyingkiran badan dapat berlaku pada tahap optimum!

Apa itu detox?

Detox ialah satu proses penghadaman untuk membuangkan toxic dalam badan. Perlu ke pembuangan toxic ini dalam menurunkan berat badan? Ya perlu!

Sebenarnya ia sangat berkait rapat dengan proses penurunan berat badan, dan bukan semata-mata ingin diet mengurangkan pengambilan makanan, tetapi tidak mempedulikan tentang detoksifikasi badan.

Percayalah, dengan detoks, anda bukan sahaja makin sihat, malah tabiat pemakanan dan gaya hidup juga bakal berubah.

Apabila kita bercerita tentang nak kurus, nak diet pasti kita kurang mengambil peduli tentang detox. Kita hanya tahu mengambil satu-satu produk tetapi langsung tidak mengendahkan bagaimana nak membuang segala toksin dalam badan.

Sebenarnya, detox amat penting dalam membantu anda untuk kurus tanpa masalah dan cepat!

Tips Turunkan Berat Badan Dengan Cara Detoks

1) Detoks usus 

Jika bahan buangan seperti toksik, lemak, melekat di dinding-dinding usus tidak dibuang, segala zat-zat nutrisi daripada sumber pemakanan tak akan dapat diserap dengan baik. Usus yang kotor inilah boleh mengakibatkan pelbagai penyakit seperti darah tinggi, masalah kesihatan jantung, hati, buah pinggang, kencing manis dan segainya, termasuklah kesukaran menurunkan berat badan dan menaikkan berat badan.

2) Pastikan cukup protein

Protein - baiki dan bina tisu otot (meningkatkan jisim otot) bagi meningkatkan kadar metabolisma badan untuk membakar lemak. 

3) Kawal pengambilan Karbohidrat - jangan langsung tak ambil karbohidrat kerana ia membekalkan sumber tenaga untuk menjalankan aktiviti harian. Menurut Institute of Medicine, pemakanan kita sehari-hari wajib ada sekurang-kurangnya 120g karbohidrat.

Pilih karbohidrat kompleks (bijirin penuh, sayuran berkanji spt kentang dan labu) dan kurangkan karbohidrat ringkas (makanan bergula/manis)

4) Kawal pengambilan kalori- Diet rendah kalori

Biasanya keperluan kalori bagi seseorang wanita yang ingin turunkan berat badan adalah di antara 1200 - 1400 kalori. Manakala keperluan kalori bagi lelaki pula antara 1500 - 1800 kalori. 

Diet rendah kalori ini bermaksud kita mesti memilih makanan yang bernutrisi tinggi dan bukannya "empty calorie".

5) Elakkan/ kurangkan pengambilan gula tambahan dalam makanan iaitu tidak melebihi 25g sehari.

6) Pengambilan air yang cukup - sekurang-kurangkan 3 liter sehari


Dengan ini, bolehkah detox membantu untuk menurunkan berat badan? Ya, ia membantu dari segi memudahkan penyerapan protein dlm tubuh badan dan membina tisu otot utk memudahkan pembakaran lemak. Namun, untuk mengamalkan detox diet bukanlah suatu cara yang terbaik untuk menurunkan berat sungguhpun ia membantu, kerana diet yg membantu untuk mendapat kesihatan yang ideal ialah dengan makanan seimbang.

Cadangan Supliment Semulajadi Shaklee
Set Detoks
=========


Set detoks shaklee:
  1. Vivix berfungsi untuk detoksifikasi sel-sel.
  2. DTX Complex berfungsi untuk detoksifikasi organ hati.
  3. Herblax berfungsi untuk detoksifikasi usus besar untuk kempiskan perut dan kurus
  4. Alfalfa Complex untuk detoksifikasi tubuh & beri keperluan nutrisi yang penting untuk organ hati.
  5. Peppermint Ginger Plus untuk detoksifikasi usus besar.
Untuk dapatkan bekalan protein yang berkualiti tinggi, anda disarankan ambil ESP / CINCH SHAKE kerana pada hari ke-4 dan seterusnya, protin diperlukan untuk buat smoothies. 100% bebas gula proses.
Jom detoks cara shaklee bermula hari ni dan tampil sebagai diri anda yang baru. Bebas toksin, lebih sihat dan ceria selalu!



Testimoni 1
==========
Pengalaman saya sendiri telah membuat detoks dengan cara Shaklee. Ternyata, detoks cara Shaklee ini sangat mudah untuk dituruti. Detoks Cara Shaklee ini sangat mudah kerana telah menyediakan jadual pemakanan selama 7 hari dan lengkap dengan pengambilan supplemen yang disarankan. Kita tidak perlu lagi pening dalam pemilihan menu. Jangan bimbang tentang kesan sampingan kerana diet 7 hari ini selamat dan tidak memudaratkan.

Seperti dalam gambar di bawah, berat saya semasa hari pertama memulakan detoks ialah 73.2 kg. Berat saya pada hari ke-5 turun menjadi 70.6 kg. Manakala berat pada hari ke-7 ialah 69.7kg. Jadi, dalam masa 7 hari saya berjaya menurunkan berat badan sebanyak 3.5kg. Rasa seronok sangat.

Bukan saja berat je yang turun, tetapi:

- saya juga tidak lagi teringin memakan makanan yang manis seperti sebelumya. 
- Perut rasa kempis je
- pembuangan hari-hari memang lawas. 
- Badan rasa ringan
- tiada lagi rasa sakit lutut 
- tidak mengantuk lagi waktu memandu 



Testimoni 2
==========

Testimoni 3
==========
Detoks Shaklee selama 3 bulan


Menarikkan buat Detoks dengan Cara Shaklee ni? Ada yang berminat nak cuba?
Sebarang pertanyaan boleh terus hubungi saya Puan Syuhada.

 

Hubungi saya:

sms/ whatsapp: 014-8444220
Fb Page: Pakarvitamin. Com
COD Area: Gambang - Taman Tas - Kuantan - Pekan

Penghantaran Menggunakan Poslaju Ke Seluruh Negara